En väldigt söndagig lördag

Det spöregnar ute. Jag har fått dåligt med sömn pga täppt näsa och überslemmig hals. Till råga på förkylning har jag pms och ligger och vrider mig i magsmärtor. Käkade värktabletter och mådde lite bättre. Tycker om att det regnar. Då har man en ursäkt för att ligga i badet i två timmar för att sedan avancera till soffan och läsa en bok. Ingen ångest för att göra ingenting. Underbart. Nästan som söndag.

Håller på med Flowers for Algernon, en bok vi läser för engelskan. Den är väldigt speciell, men jag gillar den. Lite samma som jag gillade boken Du sköna nya värld - aldrig något jag spontant skulle läsa men som jag uppskattat väldigt mycket. Det är därför det är roligt att ha kurser där man tvingas läsa. Man vidgar sina vyer.



Fick btw höra av en elev på Tipton highschool (som bekant skolan där jag var utbytesstudent) att jag designat omslaget till deras skolkalendrar. Mina reaktioner:
1: Vänta.. va? Hur? Varför?
2: Oj vad smickrande.
3: Får det göra så? Jag menar, får de använda sig av något jag gjort utan att fråga mig? Har jag inga rättigheter eller vad?

Inte för att jag egentligen bryr mig, men har de verkligen laglig rätt att ta den? USA är ju känt för att vara überförsiktiga vad gäller sånt - allt för att inte bli stämda. Men som sagt, jag är mer smickrad än vad jag är upprörd.

Denna bild gav jag i julklapp till min värdfamilj, och jag antar att det är
denna de använt... (tigern är skolans "djur" så att säga.)

Kommentarer
Postat av: Morgan

Jag vet egentligen inte varför det blev JCVD och inte Dödsnö, jag var som inte med i själva valet. Jag hade ingenting emot att se någon av filmerna :)



Sen att du/ni somnade tyckte jag bara var dålig inställning mot filmen. Den var bra :)

2009-08-29 @ 15:31:47
URL: http://redundansarn.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Vad roligt! :D Jag har inte den blekaste aning men eftersom att du gett bilden till din värdfamilj så är de väl de som äger rättigheterna till bilden nu för tiden? ^^

2009-08-29 @ 16:05:16
URL: http://cika.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida