Lördag

Trött och sliten efter dödardagen på jobbet (8.15-17.15) åker jag in till stan. Trängs i bussen med alla andra som ska in på LK. Kring sju-halv åtta anländer jag till Tuna efter en någon komplicerad cykeltur med klänning (inga leggins) och klackar. Vidare sedan från Tuna till Porsön. Där var det hyfsat mycket folk. Jag var lite trött men arbetade stadigt med att ge mig själv en sockerkick, vilket fungerade efter ett tag. På Porsön blev det bland annat nakenbad (dock inte av mig) brottning i en uppblåsbar barnpool fylld med skum, ölspel och prat.

Av någon outgrundlig anledning fann jag mig sedan i en taxi på väg in till stan. Jag hade ju liksom propagerat (nästan lite stolt) hur jag skulle dissa LK men tydligen inte. Kom in på ungdom, fick ett guldigt band om armen och yes, jag hade just betalat 250:-. Såg inga artister utan hängde i karaoketältet hela tiden. Där brydde de sig inte om mitt guldiga band som skulle visa att jag var underårig (vilket jag ju inte är men igår kväll var jag det). Blev dans och lite sång och lite prat.

Då ingen i mitt sällskap kunde köra, och då det var omöjligt att få tag i en taxi, så slutade kvällen med att jag, Jonathan och Jeanette gick hela vägen tillbaka till Tuna. Fråga mig inte vad klockan var, jag har ingen aning. Stupade i säng för att vakna några få timmar senare och inse att bussen till Råneå går på femtio minuter. På med gårdagens kläder, gjorde halvt förtvilade försök till att platta till håret som stod som ett fågelbo, upp på cykeln och in till stan.

Sliten, trött och illamående har jag sedan spenderat hela dagen bakom kassan på ICA. Yes.

Kommentarer
Postat av: saaaala

Det svänger!

2009-08-03 @ 19:08:23
URL: http://djrnh.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida