Måndag

Dagens låt: Interpol - Rest my chemistry

Jag orkar inte komma på fyndiga namn till mina inlägg längre. De handlar inte om något som egentligen är viktigt, roligt eller extraordinärt på något vis. Idag är det måndag så det får inlägget heta.

Jag har haft två lektioner idag. Den första halv ett och den andra tjugo i fyra. Jag har slutat fem. Jag förstår inte hur jag trots denna otroligt slappa dag kan vara så fruktansvärt trött. Jag har egentligen inte rätt till det.
Har hur som helst haft min första spanska lektion idag. Ja jag läser spanska steg ett för jag är lat. Jag orkar inte ta tag i tyska steg 4 sådär ett och ett halvt år efter jag läst steg 3. Detta plus att min lärare i steg3 var urusel, så jag har inte lärt mig något nytt sedan nian. Nej tack. Då tar jag hellre ett enkelt betyg i spanska.
Vad jag dock insåg var att jag verkar vara den enda med noll förkunskaper. Alla andra har antingen läst franska/italienska (vilket är nästan same shit) eller så har de läst spanska på högstadiet och vill som jag ta den enkla vägen till ett betyg. Jag undrar hur dålig jag kommer vara... Oo
Min spanskalärare kommer driva mig till vansinne. Han heter David och pratar med oss som de kanske gjorde då man gick i sjuan. Tack för det.

Har förövrigt sluppit en lååång kväll på ICA. Var meningen (trodde jag) att jag skulle inventera där från 7 och framåt, men då jag kom dit blev jag hemskickad då de tydligen kommit en bra bit (de flesta som inte pluggar till fem började redan fem med inventeringen). Jag klagar inte.

Kommentarer
Postat av: Cika

Franskan är ungefär lika lik spanskan som svenskan är - tro mig, jag har läst både. Helt olika, så de har inget försprång :)

2009-08-31 @ 22:39:46
URL: http://cika.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida