Och så börjas det igen...

Så jäkla typiskt mig.

Skolan har varit igång i en vecka och jag psykar redan över projektarbetet. Jag är redan fenomenalt stressad över att jag inte gör något. Över att jag inte har någon inspiration. Över att lärarna känner ett behov att var femte minut klämma ur sig att det är viktigt att vi börjar jobba på en gång och inte soskar på och att vi inte ska ödsla någon tid.

Jag har ödslat en vecka och jag är stressad. sen blir jag så jävla förbannad på mig för att jag är stressad. Jag har inte, och har aldrig haft, en hälsosam syn på skolan. Jag är aldrig nöjd med mina prestationer, jag känner alltid att jag inte gett allt och jag känner alltid att jag ligger förbannat efter.
Sedan får jag visserligen mitt MVG och jag kan koppla av några sekunder innan jag börjar stressa upp mig över nästa sak. Denna sommar har jag inte ens haft ledigt utan har hela lovet kunnat stressa över samhällsuppgiften jag fått som trevlig "lovunderhållning".

Saken är den att med projektarbetet har jag (enlig mig själv) full rätt att stressa. Varför bestämde jag mig för att skriva en bok? Jag avskyr att skriva då jag är oinspirerad. Jag hatar att ha sidbegränsningar, jag hatar att vara låst till ett visst ämne (i detta fall Indien) och jag hatar att ha en tidsgräns till då jag måste vara klar. Jag ordbajsar en massa, får ihop en text som jag i slutändan är grymt missnöjd med just för att jag inte var inspirerad utan snarare tvingad att skriva.

Jag gick Litterär gestaltning förra året och då blev jag lite bearbetad i just det här. Där var det mycket man var tvungen skriva. Lägger upp the one and only poem jag någonsin skrivit - skrev den på "tvång" från kursen. Men den personifierar vad jag känner just nu, även om man kan diskutera min förmåga att skriva dikter.




Läxa hit, läxa dit, ta i, timmar att plågas i skolan

”Det är allmänbildning”, säger de

du ger järnet, men ett fel, och får IG

 

Retorik, politik och annan samhällsetik

Viktigt att känna till

Bli världsförälder, fadder och skänk pengar

Men bara om du vill

 

Pilates, yoga och meditation

Ger dig en falsk inbillning om själsfrid

Sedan kan du alltid införskaffa dig ett gymkort

Och pumpa muskler då du har tid

 

Middagar ska anordnas

Vännerna ska ses

Tid för dig själv är bara en tom parentes

 

Atkins och GI

Äta äpplen på bio

Nog står man ut

Då vågen visar ”minus tio”

 

Du ska resa överallt för det är din plikt

Utbrändhet blir priset för din idealvikt

Kommentarer
Postat av: sara

Det kommer ordna sig. Tänk på mig som ödslat en vecka i Turkiet;D

2009-08-30 @ 18:55:17
URL: http://djrnh.blogg.se/
Postat av: sara

Och seriöst - du pluggade igen ett halvår förra terminen. EN HEL JÄVLA TERMIN! Fixar du det, fixar du detta.



pöss

2009-08-30 @ 18:56:13
URL: http://djrnh.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida