Ice age 3

Var som sagt och såg Ice age 3 i torsdags. Såg däremot inte 3dvisningen utan den vanliga.

Och..? Måste erkänna att jag från början inte tänk se filmen. Inte på bio i alla fall. 2:an var riktigt dålig så jag var inte taggad att förstöra Ice age mer; ettan var så fenomenal att jag inte ville skada namnet mer än det gick. Men helt plötsligt frågade anne om jag ville hänga med, och jag sa ja, och var helt oförberedd och hade verkligen inga förväntningar.

Filmen var faktiskt bra! Nej, inte lika klockren som ettan, men mycket bättre än tvåan! Jag gillar animerade filmer då de har då mycket dold humor, och mycket humor som barn inte förstår men som "vuxna" gör. I denna film var det mycket "snuskiga" skämt (it's a boy! No, that's the tail", plus en scen där de blir höga på helium) De har utmärkt ironi och bra gestaltningar. Ice Age 3 hade även pepprats upp med en ny störtskön karaktär som heter Buck. Han lyfte verkligen hela filmen då han blev en slags animerad Jack Sparrow.

Helt klart sevärd!





Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida