Imorgon

Jag lyckas på något sätt inbilla mig varje gång det är fest att jag måste ha nya kläder. Att jag måste ha något nytt. Personer som såg mig sist kan ju inte se mig i samma kläder igen, liksom. Sen är vissa saker lite tråkiga. Andra saker måste jag ha kofta till, och leggins, och nu är det varmt så det fungerar ju inte.
Imorgon lär jag ha svart klänning och svart/grårandig kofta. Jättekul och inspirerande. Icke. Men rätt ekonomiskt då det är gamla plagg (jag har inte haft tid att åka in till stan och köpa nya. Men lite trist känns det som sagt. Särskilt då det är sommar och jag vill vara ljus och kul. Istället blir jag svart. Kanske mitt hår är nog mycket färg?

Som sagt inget LK för mig idag. Inte imorgon heller. Helt otroligt så skippar jag denna kära folkfest som alla hyllar så. Jag ids helt enkelt inte betala en massa pengar för att komma in på området sen och se skitartister, trampa i skit, lukta skit och bli irriterad på alla skitpersoner som är skitfulla och  extremt jobbiga. Nej tack.

Imorgon blir det alltså fest på Porsön hos Jonathans kompis. Jag kommer känna en person. Kanske några till. Jag lär i alla fall vara yngst. Många tycker det är lustigt att jag är ynka 18. Lillskrutten liksom.

Men först väntar jobb 8.15 till 17.15. Jag har tur om jag inte somnar klockan elva imorgon kväll. Lär vara dödstrött.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida