det här med tatueringar

Jag är sjukt sugen på att tatuera mig. Verkligen. Och jag är grymt avundsjuk på alla vars föräldrar är helt superpositiva till tatueringar och som tillåtit det från unga åldrar. Mina päron tycker det är fult. De tycker det är fult då man når åldern 35+ och har en tatuering. Inte för att jag egentligen ska bry mig så hårt. Jag är 18 och bestämmer över mitt eget liv. Men ändå.

Problemet är att jag inte vet VAD jag vill tatuera. Eller vars. Den starkaste kandidaten för tillfället är på höger underarm, just på handleden (heter det något specifikt??). Men jag vill liksom inte tatuera en tribal eller ett kinatecken. Jag vill ju att det ska betyda något för mig. Och vara personligt.

Jag gillar också Top model's Elinas tatuering. Jag skulle såklart inte skriva nåt på ryska men det är en cool plats att ha den på. Sen gillar jag Rihannas också. Fast det skulle vara på tok för töntigt av mig att tatuera stjärnor i nacken..



Sist men inte minst vill jag också ge tummen upp till alla människor som är liiite mer extremt Harry Potternörd än vad jag är och tatuerar in Mörkrets märke. aldrig att jag skulle göra det, men de är härligt dedikerade fans ^^


Kommentarer
Postat av: L8

aha, det var dem du pratade om. :) hehe



mitt projektarbete tog även mig över 200h, men jag fick en extra kurs på köpet på mitt slutbetyg. :) Så det var inte så pjåkigt. Jag har gått estetisk bild och form i pajala. eftersom jag inte riktigt visste vad jag ville just då. var på väg till media i piteå, men kände att jag inte ville flytta så långt. alla mina vänner och min familj var ju kvar i byn. så jag flyttade bara 4,5 mil hemifrån. kommer från korpilombolo från början. ångrar inte det en sekund att jag valde pajala, mitt val har tagit mig till vars jag är nu. :)



vad rolig att resa. jag har rest på tok för lite i mina dagar. men förhoppningsvis blir det mer av sånt i framtiden. behöver bara lite mer pengar för att genomföra det. sitter i dagsläget på ett relativt stort lån som måste betalas tillbaka innan jag kan ta ut lön i företaget. men man måste våga för att vinna. inte sant?



såg att ditt inlägg handlar om tatueringar. fantastisk sak det där.:) jag har totalfastnat i tatueringsträsket. jag har samma åsikt som du, att det ska vara personligt. mina kanske inte är de vackraste i världen, men jag älskar dem varenda en, för de betyder något för mig. vissa kan jag inte rikigt sätta ord på över huvud taget vad de brtyder. men alla har en betydelse. och den är viktigare för mig än hur det egentligen ser ut. många av mina ser ganska mycket ut som att man kladdat sig själv på armen, men that is how i like it. ;) har bett hela min familj rita stjärnor som jag tatuerat in. min familj är mina stjärnor. och även om de kanske inte ser ut som de finaste stjärnorna i världen, så är dem för mig, de finaste stjärnorna i världen. :) under min stjärnhimlen har jag en snigel som tittar upp i skyn. snigeln för mig är en personlig sak. en av betydelserna med den är att stäva efter att känna sig trygg i sig själv. lanserar snart en t-shirt som handlar om det. :)

2009-06-02 @ 18:59:02
URL: http://lottahietanyberg.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida