Fredag kväll, ensam och sorglig

Slutade jobbet klockan sex. Dagar som dessa är det outhärdigt att sitta i kassan och blicka ut mot solen. Dessutom är dörrarna till affären öppna vilket ruckar på luftkonditioneringen. Resultat? Extrem hetta. Jag har svettats, jag har tjorvat som fan med allting idag och jag har druckit litevis med vatten. Huja.

Ikväll är jag ensam i huset. Systern är i stugan. Jag ska ingenstans. Jag ska fräscha upp mig själv (är i stort behov av det). Ska färga om håret då min 2cm blonda utväxt gör så att det ser ut som att jag tappar hår. Ska färga ögonbryn, lägga ansiktsmask, raka, peela, skrubba, klämma, rycka och måla tills jag blir lite mer presentabel.
Det är fredag. Det är Boden alive. Jag ska vara hemma och skämma bort mig själv. Heja.

Min trodda lediga helg nästa vecka blir inte ledig trots allt. Jag hoppar in för en medarbetare på lördag. Jag klagar inte. Pengar är bra. OB är jättebra.

inte särskilt snyggt, nej

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida