Helena leker vuxen

Som sagt, päronen is gone och jag och Anne måste därför sköta hushållet. Och oss själva. Vilket innebär annan mat än rågkaka till middag.
Kylen och frysen är nästan länsad. Kvar har vi lite udda saker som typ champinjoner och grillad paprika (plus en massa mat som blev över från Annes studentfirande). Men detta kunde inte hindra Helena för att vara mästerkock inte! Efter jobbet köpte jag hem en kryddmix för indiska rätter. Tog fram nedfryst kyckling (färdiggrillad och allt), paprika, lök, spenat, gräslök och såna här långa gröna bönor som jag inte vet vad de heter, körde ihop allt (och toppade ofc med vitlök då jag äter vitlök till allt). kryddmixen i och voliá! Superb! (om sanningen ska fram kanske den inte är superb då mina smaklökar har havererat pga förkylningen som drabbat mig). Men just nu smakar den gott och starkt. Är fett nöjd, då jag inte lagar mat själv alltför ofta och då jag väl gör det så gör jag efter ett recept, punkt till pricka.

Är ledig imorgon. Grymt skönt. Ska in till stan och göra diverse ärenden. Funderar på att klippa mig; mitt hår är långt och tungt och MYCKET just nu. Skulle även behöva färga rötterna.

Apropå hårfärg så är det inte bara amerikaner som kommenterar min röda kalufs. Sjukt många kommenterar den då de kommer till kassan på ICA. Ofta är det lite äldre tanter som ler fryntligt mot mig och säger "Men oj vad fin du var i håret". Jag vet inte om det är positivt eller negativt att jag får höra det från äldre..?
Min mormor säger dock inget. Eller.. hon tycker att jag ska ha på mig en keps då jag jobbar. Det är ju så rött, menar hon. Tack? Oo


såhär snygg är jag i min ICAmundering! Graowr, I know! ^____^

Kommentarer
Postat av: sara

Om inte min hals vore helt TRASIG skulle jag skratta högt.

2009-06-24 @ 21:32:05
URL: http://djrnh.blogg.se/
Postat av: isabella

hej gumman! du har säkert nämnt följande men då jag inte haft tid att läsa helt igenom allt frågar jag..



hur har du det pöå jobbet? trivs du? är de snälla?



hoppas allt är bra annars.



puss

2009-06-25 @ 06:46:16
URL: http://isabellasliv.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida