Ovärd skoldag resulterade i impulsshopping

Vaknade, oerhört seg och allmänt borta i skallen. Klockan var åtta och bussen skulle gå på en timme. Kryper upp, just eftersom jag vet hur härligt det är att äta en lång frukost som får en att vakna till rejält.
En halvtimme senare vaknar systern upp och jag gnäller och tjatar tills jag får min vilja igenom. Hon kör till skolan.

Går till NK:n. Jonas drar en ordvits i vanlig ordning om något aktuellt (i detta fall William som pluggade körkortsteori):
Jo: Vet ni vem de värsta lärarna är?
Klassen: Uh..
Jo: Körskolelärarna. De är helt körda.

Huhuhu. Han startar lektionen och de första orden är "projektarbete..". Babblar på i några minuter innan jag försynt räcker upp handen och frågar om hela lektionen kommer baseras på projektarbetet i trean. Ja, det skulle den tydligen. Och tydligen är NKa slut och jag behöver inte gå på mer lektioner eller labbar. Kände ingen egentlig lycka över det sistnämnda, bara att jag var less eftersom NK är min enda lektion på onsdagar. Tänk om jag stannat hemma och sovit.

Mötte upp tjejerna i klassrummet. C och T skuttade till matsalen och jag och I pallrade iväg oss till stan. Hade som mål att gå på bibblo men tänkte hänga lite med I före. Första stopp blev Din sko. Helt utan planering gick jag ur affären med ett par nya skor, 300:- fattigare.
Ibland gillar jag impulsköp. Jag får se om jag mår bra över det imorgon. Jag ska ju ändå jobba i sommar, pengarna får jag tillbaka... Oo


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida