Sista dagen av ledighet

Kom hem från stugan för en stund sen. Cyklade till Kängsön kring fem igår där far min kom och hämtade upp mig med båten och tog mig ut till stugan. Det är alltid lika mysigt att vara där. Särskilt på sommaren då man kan sitta ute på altan, mamma spelar sin grekiska musik, det luktar grillat och vattnet ligger spegelblankt. Jag tenderar att se ut som ett as när jag väl är där - inget annat ställe drar fram min fulhet så som våran stuga! men det är förbannat skönt att ha ett ställe där det verkligen inte spelar någon roll hur du ser ut. Där du liksom kan traska omkring med kratrar i ansiktet, iförd sidenkallingar och en enorm tröja.

Det hade byggts ett fågelbo under vårat stugtak. Öppningen var precis vid altanen. Det var mysigt att se den lilla mamman flyga in och ut med diverse godsaker (maskar och insekter) i munnen, och höra ungarna skrika innanför då de fick maten (de lät visserligen som syrsor, men det var ändå gulligt).
Åkte hem vid halv fyra. Cykelresan hem gick åt helvete då min hals gör brännande ont. Jag antar att det är smällar man får ta efter att ha badat med kläderna på + inte bytt dem på hela kvällen efter det. Jag lät som en som rökt i 30 år då jag kämpade på med cykeln. Men hem tog jag mig.



Mona har just åkt hem. Hon kom över och vi lagade mat och såg på film. Då mina päron kommer bo i stugan de närmaste 3 veckorna har de länsat kylskåpet, så det fanns inte så mycket valmöjlighet. En tripp till frysboxen (där vi för tillfället inte har ett styckat lik) hämtade vi upp lammfilé som vi stekte. Till det gjorde vi klyftpotatisar som vi dränkte i olja/vitlök och en sås av vitlök och diverse kryddor (jag rapar vitlök just nu, riktigt fresh). Vi såg P.S I love you. Mysig film. Sen gjorde vi oss två koppar te, virade in oss i filtar och satt på altan och pratade. Det är så härligt att ha sommarlov.

Nu har jag, duktig som jag är, tvättat lite, diskat lite, svabbat golvet, plockat undan i mitt rum. Känner mig hemskt vuxen. Imorgon ska jag jobba och ja, jag har lite ångest och är lite nervös. kommer säkert fucka upp något och ICA kommer stå i lågor. Huja.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida