Vad som hänt under denna dag



- Vaknade flera gånger under natten av olika problem. Dels höll jag på att drunkna i mitt eget slem (fresh, men så är det med förkylning), dels hostade jag som ett as, dels svettades jag ihjäl, dels drack jag litervis med vatten och dels sprang jag på toa för att pissa ut allt. Not fun. Funderade på allvar att stiga upp klockan fyra då jag kände mig klarvaken och pigg, men insåg det sjuka i den saken och föll i sömn igen.

- Körde med far till stan. Övningskörningen går bättre. Nu kunde jag tom. koppla av och sjunga med till P3 liksom.

- Hängde på Storheden med far. Köpte förnödigheter på ICA Maxi (tex. hårspray och hårborttagningskräm), käkade lunch på Trend café, körde runt far till olika ställen. Hängde i bilen medan han besökte affärer. Dunkade P3 Musik som spelade riktigt bra saker. The stranglers, Morrisey, Band of Horses (döm min förvåning!), Mötley Crüe, Slagsmålsklubben, Regina spektor och Eminem samt gamla sommarplågor som Hips don't lie spelades på hög volym på JULAS parkering.

- Det brann på Midskogsgatan. Vi såg röken på extremt långt håll. Tydligen var det MAXhuset som brann. Då jag åkte hem med bussen senare såg jag hela spektaklet. MAX fanns inte längre. Inte heller Expert. Far sa att de typ burit ut alla saker på gräsmattan utanför affären. Jisses, tänk vad mycket stålar som skulle brunnit upp om de inte hunnit.

- Jag bokade en klipptid på Memory som är bland de enstaka frisörerna i stan som fortfarande håller priserna under 400lappen (känns det som).

- Lånade en ordbok Svenska-Vietnamneiska. Insåg att de använder sig av det latinska alfabetet vilket krånglar till min idé om en tatuering då det blir rätt fult med vanliga normala bokstäver..

- Har börjat ta till mig det faktum att jag kanske måste betala för mina tågbiljetter till GBG en gång till.. eftersom jag inte hämtat ut dem än och jag bokade dem i april... Fittluder säger jag.

- Bussen körde om en lastbil och jag såg att det var en kvinna som var chaffis. Detta tog jag till mig och insåg hur få kvinnor det är i lastbilschaffisbranschen.

- Då jag klev av bussen på Råneå busstation såg jag RobinsonBjörn komma gåendes. han klev ur sin bil; en vit sak prydd med en bild på honom själv, hans mail (eller var det tom hemsida?!?!) och telefonnummer. HERREGUD. Någon har lite för mycket storhetsvansinne tror jag. Och ja, han hade cowboyhatten på sig. såklart.

- Fastnade för låten Jesus från Brand New på bussresan. Jag kan bli helt besatt av låtar då jag åker buss. Denna text var väldigt fin.

Jesus Christ, that's a pretty face
The kind you'd find on someone that could save
If they don't put me away
Well, it'll be a miracle

Do you believe you're missing out
That everything good is happening somewhere else?
But with nobody in your bed
The night's hard to get through

And I will die all alone
And when I arrive I won't know anyone

Well, Jesus Christ, I'm alone again
So what did you do those three days you were dead?
'cause this problem's gonna last more than the weekend.

Well, Jesus Christ, I'm not scared to die,
I'm a little bit scared of what comes after
Do I get the gold chariot?
Do I float through the ceiling?

Do I divide and fall apart?
'cause my bright is too slight to hold back all my dark
And the ship went down in sight of land
And at the gates does
Thomas ask to see my hands

I know you're coming in the night like a thief
But I've had some time,
O Lord, to hone my lying technique
I know you think that I'm someone you can trust
But I'm scared I'll get scared and I swear I'll try to nail you back up

So do you think that we could work out a sign
So I'll know it's you and that it's over so I won't even try

I know you're coming for the people like me
But we all got wood and nails And we turn out hate in factories
We all got wood and nails And we turn out hate in factories
We all got wood and nails And we sleep inside of this machine

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida