du sköna nya vår

Våren är här. Det är också regnet, pollen och förkylningen. Det är aldrig kul att mixa förkylning med pollen, men jag tror det är vad jag är drabbad av just nu. Näsan rinner, ögonen svider, huvudet sprängs, jag nyser, har halsont och hostar. Oh yes. Och tack mamma för att du smittat mig.
Jag har någon slags ihållande frossa också. Såklart att jag kommer bli supersjuk nu när vi har långhelg. Det är så typiskt mig. Jag vill inte bli sjuk. På måndag, okej, men inteinteinte nu.

Ett annat tecken på att våren är här är att myrorna är här. det var lite lustigt - idag då vi satt och väntade på våran kära lärare Maria (vi skulle kratta med klassen för att få ihop 2000:- till våran Indienresa. Hrm) så kommenterade någon att det var myror i gräset. Många personer flyger upp och börjar frenetiskt borsta på sina kläder.

Myror i gräset. Hemma i huset på landet (förkortat hihpl) har vi haft myror sedan februari. Då det blir varmare smyger de sig fram som en varning att våren är på g, på samma sätt som psm:et kommer veckan före lingonveckan och man vet vad som komma skall.
Myror bryr jag mig inte om. Du kan inte längre ha någon anledning att skrika åt myror i gräset då det bor myror i din kompost, i den löst knytna bullpåsen och i diskmaskinen.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Svar ang. House!

Jag vill ju se på de där serierna. Men jag blir helt hypokondrisk (hoppas det stavas så?)

Scrubs klarar jag av!

2009-05-20 @ 22:46:39
URL: http://andreasjonsson.blogg.se/
Postat av: Michaela

tack så mycket! :))

2009-05-20 @ 23:02:36
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: Kim-Bloggdesigner

HEhe jasså så pass. :D härligt.

Jo det vart det röda för att det va nu billigast. men det är rätt fräckt nu när jag tänker efter. :D

2009-05-20 @ 23:09:21
URL: http://tantkim.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida