Helena och mode

Jag är en sån där person som det tar tid för innan jag tycker om ett mode. Oftast. Från början tycker jag allt är fult och för extremt och jag dissar det totalt. Ett år senare kanske jag har hakat på det. Så var det i alla fall med leggins. Och med gladiatiorskor. Och med allt som är kvinnlit och blommigt (här kanske jag inte kan skylla på mig själv utan på mina vänner som fick mig att inse att jag faktiskt har en kvinnlig sida. Det kanske var där legginsen också kom in? Och mina pumps..?).
Sen är jag dock i många fall för envis för att medge att jag gillar modet. Jag skulle nog inte kunna  köpa ett par riktiga gladiatorsandaler, men mest bara för att alla andra har sådana. Jag nöjde mig med ett par i lightversion från Dr Martens i Polen. Äkta skinn, 300 spänn.


Nu hamnar jag på sidovägar. Jag tänkte nämligen kommentera modet som är idag. Eller snarare skomodet. Jag tror inte vi svenskar (eller snarare norrbottningar) har fattat det här med träskor ännu. Och ändock svämmar tex. sko söder över av dem. Jag hoppas för allt jag kan att jag inte kommer gilla träskor nästa år. För just nu gör jag det inte, det enda jag tänker på är mitt liv på Råneskolan. Från och med femman fram till nian så var det en mängd killar som gick omkring i just träskor. Då jag nämnde detta för I, C och T så började de asgarva. jag tror jag spädde på deras fördomar om Råneå ytterligare. Vilka går omkring i träskor, liksom? Jo, rånebönderna.


Kommentarer
Postat av: Cika

Jag bryr mig inte om det är Dior. Riktigt fula ändå! Ska man ha träskor, ha den riktiga varan - utan klack ;) Det värsta är att jag kommer springa omkring i sånna här nästa år...

2009-05-21 @ 13:45:19
URL: http://cika.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida