9 to 5 är inte min melodi

Går man till fem i skolan är man per automatik helt slutkörd då man kommer hem. Det spelar ingen roll om det är som tisdagarna då man går 8.15-17.00 eller om det är måndagar då jag går 12.25-17.00 - att lämna skolan klockan fem är psykiskt jobbigt.
Anyway, idag har jag gått till fem. Dagen har dock varit chill med först några personer från en organisation (vars namn jag inte minns) som pratade om utlandsstudiet, jobb utomlands och volontärarbete, sedan sökte vi visum och sen hade vi en rätt simpel redovisning om svensk språkhistoria. Det var tämligen kaos när vi skulle fylla i visumansökningarna. Tänk er en klass med 20pers som sitter och skriker "Vad gör jag här! EVA! Hallå? Vadå occupasion?!" Insåg då jag skrivit ut min ansökan att jag inte skrivit landsnummer på mina svenska telefonnummer - blir jag nekad pga det så lär jag ju strypa någon.
just nu sitter jag hos Jonathan (trot eller ej). Han är och repar med sitt band, så jag tog mig friheten att göra mat. Får jag inte mat på en gång då jag slutat klockan fem så slår jag av helt och hållet, så är det bara.
Ikväll far jag till Uppsala för att hälsa på Anne, systeryster. Stannar där till tisdag. Blir trevligt. Ska åka in till Stockholm någon dag och shoppa lite.

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida