Messob

Hemma i familjen i Råneå äter vi inte ute så ofta. Varför? Inte bara av anledningen att vi bor i Råneå och att det är långt till någon bra restaurang, utan också för att vi redan är så bortskämda med maten. Att äta kött ute och betala 200spänn/rätt är totalt onödigt då vi har lika bra kött (eller bättre eftersom det oftast är vilt) hemma.

Så när jag väl äter ute så gör jag det på restauranger där det serveras mat som jag inte kan göra hemma. Det blir inte italienskt eller a la carte utan snarare indiskt, kinesiskt, thailändskt osv.

Nu i Uppsala så upptäckte jag en afrikansk restaurang som ligger nära min systers ställe. Blev väldigt intresserad - hur ser ett afrikanskt kök ut liksom? Så idag begav vi (jag, Anne och Daniel) oss dit för att prova...
... och wow! Rekommenderas starkt. Jag beställde in kycklinglår i någon sås (där basen var en afrikansk krydda typ) och det var underbart. Lite roligt dock för man fick in kycklingen, såsen, ett hårdkokt ägg, creme fraiche och en kålsallad, men inga kolhydrater som ris eller potatis till. Istället serverades det på ett slags bröd vars konstistens påminner om en kall, blöt våffla. Inga bestick hade vi heller utan maten åt man med händerna.
Riktigt udda, men riktigt gott. Så om du åker till Uppsala så besök Messob, det tycker jag verkligen ^^

För övrigt har jag inhandlat ett par skor, koppar, en klänning, en mössa och en Jag har aldrig-kortlek. Imorgon ska vi bara chilla och på måndag ska jag in till stockholm för ytterligare lite shopping ^^


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida