fantasilös rubrik

För all del. Här kommer ett nytt inlägg.

Igår hände något otroligt. En såndär omskakande upplevelse, nästan ett mirakel. Jag, Helena Åström, satte min fot på Nautilus. Första gången efter en lååång sommar med för mycket onyttigheter. Första träningen på tre månader.
Femton minuter på skidmaskinen och mina ben var spagetti och mitt ansikte lika rött som mitt hår. Tyngdlyftning är lite mer min grej men det gick också käpprätt åt helvete.
Hur kan jag sammanfatta det hela?
Jag hatar att träna. Jag hatar att svettas. Jag hatar att inte kunna andas. Jag hatar att inte orka något. Usch.

Har för övrigt gjort halkbanan idag. Tjugo över sex begav jag mig tillsammans med två andra (plus Daniel) mot Piteå. Jag fick köra först och fick säkert fyra motorstopp innan jag vande mig vid bilen (jag har inte kört deras bilar på ett tag, bara våran vitvolvokombi som är trög som en shetlandsponny).

Det gick bra i alla fall. Jag slirade och sladdade som fan innan jag kom över mina impulsiva handlingar och höll huvudet kallt (vem vill inte trycka ner bromsen och ratta för fulla muggar liksom?). Skönt att ha det bortgjort.

Nu ska jag återgå till htmlkoder. Har lektion för tillfället - webdesign. Kul men rätt segt.


Kommentarer
Postat av: saran

haha "trög som en shetlandsponny". du vet att min gamla shettis var värsta raketen?

2009-09-09 @ 21:01:32
URL: http://djrnh.blogg.se/
Postat av: Helena

okej, men jag har uppfattningen att shettisar i allmänhet är väldigt sega :P

2009-09-10 @ 21:02:21
URL: http://halighna.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida