vrid ur min hjärna lite mer tack

Det är ytterligare en tisdag. Vi har inte haft så många riktiga tisdagar än detta skolår - bara tre faktiskt - men jag fasar redan för hur jag kommer må då dagen är till ända. Hur låg min blodsockernivå kommer vara och hur tom på tankar.

Dagens schema: 08.15 börjar vi med religion. Efter religion kommer engelska. Sedan filosofi fölt på Människan socialt och kulturellt och så avslutas med dubbeltimme i webdesign.
Vi har alltså tre hemskt intressanta ämnen på schemat: religion, filosofi och MSOK (SOMS i SPINord). Tre kurser där lektionerna fylls med prat om gud, om livet, om existens, om kulturer - om människor helt enkelt.
Ja, jag älskar min klass och tack det för att ha tre diskussionsämnen kräver väl att man funkar med klassen. Men ärligt talat, då våran filosofilärare står där och frågar om vi har ne fri vilja, vad är känslor, vad är en robot och blablabla så vill jag bara öppna skallen, ta ur hjärnan och krama ur allt. För det är bara huller om buller med absurt flummiga tankar som rör sig därinne. Tur att vi har Mats i SOMSen, han är en lite enklare männniska att hanteras med.

Så nu sitter jag här igen. Att avsluta dagen med webdesign är visserligen inte dåligt då man inte behöver tänka så konstigt, men jag erkänner att jag hellre velat göra som större delar av klassen och sluta nu. Jag är redan hungrig. Jag slutar fem och halv sex ska jag på bio. Uh.


Helgen har varit intressant. Återkommer kanske om den, kanske inte. Beror på om jag orkar.


Kommentarer
Postat av: isabella

ni verkar ha aktiva lektioner varje vecka...

2009-09-15 @ 20:44:38
URL: http://lifeisbeautiful.webblogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida