En skrämmande utveckling

Såg delar av Debatt på 2:an i tisdags och det enda jag kan göra är att hålla med vänstern. Faktiskt.
Varför har SD fått så många fler röster detta val än förra valet?
Jo, för att klyftorna har ökat. Se på de som röstar på SD. De är outbildade, arbetslösa och på andra sätt del av det enorma mellanrum, klyftorna, som skapats de senaste åren. Vad gör man? Man söker sig någonstans. Varför söker man sig till SD? De har bestämda personer som man skyller allt på. Som man skyller sin sämre ställning i samhället på. Enkelt, eller hur? Det är ju invandrarnas fel! Allt är deras fel och nu måste de ut, så vi röstar på SD.

Ser man sambanden så inser man vad detta mönster är skrämmande likt. För vad gjorde Hitler? Jo, han skyllde Tysklands motgångar på judarna...

Vänstern har rätt och det är förjävligt att vi fortfarande har en blå regering.

Kommentarer
Postat av: Sara N

Jag älskar min lilla socialt!

2010-09-24 @ 23:00:10
Postat av: Sandra Nyman

Hej Helena :) var bara tvungen att kommentera ;). Jag håller inte riktigt med dig. SD:s röstantal har stigit för varje val sedan 97 då man riktade in sig på en mindre nazistisk bana, och fördubblats varje gång. Ingen skillnad alltså då det var röd regering. Varför SD fick så mkt röster är för att de blev omtalade så mkt i media den här gången. No news are bad news. De blev etablerade och välkända. Mkt (enligt mig) tack vare att det röda blocket tog sig så mkt tid att ta avstånd från dem.

Och hm, ärligt talat tror jag inte att någon blir dum och obildad på 4 år. Klyftorna kan öka i framtiden men nu, nja. Jag tror snarare att invandrarpolitiken är ett problem som växt i samband med att Sverige (på rödas order) tar in så pass många invandrare att vi inte kan hjälpa att integrera dem i samhället. Därav blir det klyftor mellan invandrare och "obildade svenskar" som enligt mig bara har sig själv att skylla för sin smartness ;). Men jag skulle inte dra mig för att säga att SD:s ankomst i riksdagen är någons sidas fel. Det är som att säga att andra världskriget är USA:s fel för att de lämnade Tyskland utan ockupering efter första.

haha sorry för att jag lämnade en roman på din blogg ;) Hoppas vi fortfarande är vänner? ;)

Hur har du det förresten nu, visst pluggar du till lärare? =)

2010-09-25 @ 01:38:26
URL: http://ssandranyman.blogg.se/
Postat av: SaaraSaariioniitaa ٩(●̮̮̃•̃)۶ Җ Noя∂aғяίkaη Җ ٩(●̮̮̃•̃)۶

håller med !

2010-09-25 @ 02:32:27
URL: http://saarasaariioniitaa.blogg.se/
Postat av: Helena

Herregud, jag förstår väl att befolkningen inte har blivit dummare under dessa 4 år, vad jag menar är att den outbildade, "fattiga" (eller snarare mindre rika) och arbetslösa massan (som var outbildade före också) har kommit att få det sämre än vad de hade tidigare och därmed blivit "missnöjda" över det.

2010-09-25 @ 13:13:02
URL: http://halighna.blogg.se/
Postat av: Sara N

Det är ju ett faktum att främlingsfientlighet, kriminalitet och allmän ohälsa ökar när när klyftorna ökar i Samhället - vilket de har gjort under de blåas tid vid makten. Det är ju ren psykologi som att om jag är osäker på mig själv hackar jag på någon annan mer än jag gör om jag är säker i mig själv. Lever man i utanförskap, med låg lön, liten eller ingen ersättning, kommer jag att leta efter någon att skylla på, eller hacka på - invandrarna. Främlingsfientligheten har aldrig varit så stor som under depressionen på 30-talet, det vet ju alla.



Jag är för att alla ska ha en talan moderat, socialdemokrat som sverigedemokrat. Man kan inte tysta ner Sverigedemokraterna, det är inte demokrati. Det enda rätta är att försöka slå hål på deras idiotiska bild av samhället och på de fördomar som de kallar sanning. Jag tror att sanningen är den att de flesta vet för lite om Sverigedemokraterna. Man tänker kanske att de vill reglera invandringen då sanningen är den att de tillhör extremhögern som dessutom vill att samhället ska förhålla sig till kristna värderingar, dvs inskränka aborträtt och att skolor till exempel endast ska få samarbeta med just Svenska kyrkan. Sjukt tycker jag!

2010-09-29 @ 08:57:40
URL: http://nilsara.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          

Till bloggens startsida